Wednesday, November 26, 2008

Keluarga

Saya rasa lebih baik saya bercerita pasal lekuarga saya. Mungkin satu dua perkara sudah dimaklumi. Anggap ia sebagai ulangan. Cerita tv lagi ada ulangan.


Nama bapa saya ialah Awang Hamdan bin Awang Omar (ada juga orang panggil Wan)

Nama ibu ialah Wan Salhah bin Wan Abu Bakar (memang Wanlah)

Saya mempunyai empat adik beradik. Dua yang sah ia itu asli adalah lelaki. Oleh kerana tidak ada adik perempuan, keluarga mengangkat dua adik perempuan. Seorang anak keturunan Cina dan seorang lagi ialah Melayu. walaupun anak angkat, kami sudah serasi dan tidak macam adik angkat lagi. Namapun sudah berbinti bapa.


Adik lelaki bernama Awang Ibrahim bin Awang Hamdan mantan pegawai trafik jadi outrider CM. Sekarang sudah pencen tetapi masih bakerja dengan keluarga CM. Sudah berkahwin dan mempunyai 4 anak. Sekarang sudah ada cucu.


Adik perempuan Cina bernama Dayang Rosnah binti Awang Hamdan. Masih bekerja dengan

Lembaga Lada Hitam. Sudah bersuami. Anak 3 dan sudah ada cucu.


Adik perempuan Melayu bernama Dayang Nora binti Awang Hamdan. Bekerja sebagai guru. Sudah bersuami dan mempunyai 3 anak lelaki


Saya mempunyai 5 anak. 3 lelaki dan 2 perempuan. Diantara anak lelaki dengan anak perempuan jauh gap.


Anak lelaki tua bernama Awang Nazarudin bin Hj. Awang Bujang. Sudah berkahwin dan memunyai 7 orang anak. lima lelaki dan 2 perempuan. Bekerja dengan Syarikat Akira. Sudah ada rumah sendiri di Jalan Muara Tuang.

Anak kedua lelaki bernama Awang Zainal Abidin bin Hj. Awang Bujang. Masih single dan berkhidmat dengan MAS sebagai Paramugara. Tinggal di Puching K.L. Oleh kerana dia berkhidmat dengan MAS dan belum kawin, saya laki bini dapat tiket murah.

Anak lelaki ketiga bernama Awang Zamri bin Hj. Awang Bujang mantan staff DBKU tetapi sekarang buat business sendiri. (saya tidak tahu apa businessnya). Sudah kawin dan mempunyai 4 anak. Ada rumah sendiri di Taman Malihah.

Anak Keempat Dayang Kartini binti Hj. Awang Bujang bertugas dengan Istana Budaya KL. Sudah bersuami dan mempunyai 3 anak (bakal 4). Sudah membeli rumah sendiri diKL. Suaminya orang Johor. Semenjak kerja di Istana Budaya, selalulah kami melihat drama.

Anak bongsu Dayang Norfitri binti Hj. Awang Bujang juga tinggal di Puchong KL. Sudah bersuami dengan orang Kelang. Mempunyai dua anak dan membuka business katering bersama suami.


Kalau nak kira cucu sudah ada 16 orang (bakal 17) dari 16 orang 4 sahaja lelaki. Bayangkan berapa banyak sudah ahli keluarga saya kalau dicampur dengan adik beradik. Itu baru sebelah saya, belum lagi sebelah bini.


Saya lupa nak madah nama bini. Beliau ialah Hajah Normah binti Hj. Nazari. Hanya sebagai surirumah yang berjaya.






No comments: