Thursday, August 28, 2008

Tarikh lahir

saya bingung dengan tarikh lahir. Saya mempunyai dua tarikh lahir. Pertama tahun 1945 dan satu lagi taun 1947. Bila saya masuk sekolah saya menggunakan tahun l947. Hanya bila saya masuk kerja perintah saya menggunakan tarikh 1945. Sebeb utama ialah umur saya bila masuk kerja baru 18 tahun, pada tahun itu belum boleh kerja kena tunggu 21. Memmandangkan saya sudah habis sekolah, bapa saya suruh cari kerja, jadi terpaksa ubah tahun lahir. Cara kebetulan bapa saudara saya tua kampong, maka mudahlah saya menukar tahun tahir dari 1947 ke 1945.

Hari dan bulan lahir hanya dibuat setelah saya sudah bekerja. Jadi tarikh lahir saya dalam IC sekarang ialah 29.3.1945. Dari mana datangnya hari dan bulan pada tarikh lahir saya? Entah. Saya pencen genap 35 tahun sehingga Disember 2001. Tidak pada bulan 3 kerana hari dan bulan pada tarikh lahir saya datang lewat. Kirala berapa umur saya sekarang.

No comments: